Världens bästa pappa o annat trevligt fôlk

Min pappa är bäst. Han tar en vabb (vård av barnbarn) imorgon. TACK<3 Vi säger så här. Folk som arbetar med service av ngt slag, myndighetspersoner, montörer, ica-handlare osv.. Tänk va mycket det gör med ett gott samtal, ett leende o lite småprat? (på ica här i hoodsen jobbar det en skithärlig tjej.. alltid världens största leende på läpparna o HÄÄÄÄJ! när man kommer fram) I alla fall. Idag pratade jag med måååånga människor ang anmälan av vab. Det är inte bara liksom med tanke på Flis grundsjukdoms tillstånd osv. Första samtalet inledde jag ungefär så här " Hej, jag heter Sara, hej.. jag har världens krångligaste grej att prata med dig om så..grattis till dig som får dagens mest underliga fråga här o nu.." Han började fnissa, men insåg snabbt att.. åh-no-herreguuuuud-vilket-krångligt-fruntimmer...o avslutade med orden.. "vet du vilka som vet bäst? FÖRSÄKRINGSKASSAN. Tjoflöjt på den. Ringer till FK många ggr. Vet ni vad? Fk vill inte prata med krångliga o besvärliga människor. Eller de vill helst inte prata med ngn alls.. Därför finns det självbetjäning o total dumförklaring till hur du löser dina egna problem. Jag gav mig inte. Jag hittade nämnligen inte lösningen med självbetjäning. Efter att jag hade försökt nå NÅGON på Fk efter fjärde gången så svarade det äntligen en ûbertrevlig tôs. Samtal " Hej, jag heter Sara.. Det är inte din lyckodag idag.. för jag är krånglig o vet inte riktigt hur jag ska formulera min fråga". (lite fniss från tjejen...) Hon säger... kör på o fråga på!. Ok.. Å jag börjar trassla in mig redan i första meningen.. Men denna tjejen var ngt extra.. "Tänker du så här o så här?" sa hon efter en liten förvirrad stund. JA JA JA JA!!! Precis så. BRA!!!!!!!!!!! "Då gör vi så här, så är det löst!" Eh va? bara sådär? sa jag.. WOW. Blev lite impad faktiskt. Nu är jag liiiite klokare men lite gladare. Tänk vad det gör mkt att få prata med riktigt genuint trevliga människor :)

Kommentarer
Postat av: Josefin W

rätt person på rätt plats! :)

2011-02-17 @ 22:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0