Gilla Lördag!

Tog en sväng till Bergvik imorse. Jag gillar Bergvik av många orsakers skull, mest för att det finns NÄSTAN allt under ett o samma tak. I alla fall. Detta shoppades idag: Fleece till Flis, regnvantar till Flis, 2 toppar o 1 tröja till mig, en deo, liten neccesär o vantar till MOI. Var en sväng till Barnens hus o hittade dessutom lite bra barnmusik/bilmusik. Gissa om Flis o jag ska poppa eller? Kom hem o ser att duktiga sambon kaklar i köket för fulla muggar. Shiiiiiiiiiiiiiit va snyggo det blir. *Han är duktig* Tog med Flis ut efter lunch.. Ja lunchen ja.. Måste bara berätta. Flis vart skitsur på mig. Jag gjorde lite spontant makaroner o korv. Det dög inte (såklart), det skulle vara mjölkmakaroner (stuvade makaroner..)NEJ, sa jag. Det blir det inte idag. SurUlla godtog inte mitt NEJ o plockade fram mjölken ur kylskåpet. Lassade på makaroner på sin tallrik.. å sen tar hon mjölkpaketet, tittar på mig o häller mjölk saaaaakta saaaakta över sina makaroner på tallriken med kommentaren " DÅ fixar jag väl egna mjölkisar då!!" Kör på, säger mamman. Lite bet det ju sig i röven när hon insåg att det inte blev stuvade makaroner, utan mer mjölkdränkta kalla slabbiga makaroner istället. SKYLL DIG SJÄLV sa jag. Det är bara å äta. Punkt slut. (Lite hårt kanske.. men sometimes suger livet stenhårt. Vänj dig!) Behöver jag ens förklara vilket psykbryt deluxe det vart av allt ihopa eller??? Ojojoj.. Hon åt inte lunch så att säga. Sen gick vi ut. Jag ooooooooooooorkar inte gååååååååååååååå. Jooooooooooooooooobbigt mamma.. Vill inte, kan inte.. orkar inte. Å titta där, en lekpark.. Tjoflöjt! Efter lekparkshänget gick vi till morfar o Stine. Fikamys med min faster M o R o kussen J på plats.. Jajjamensan. Riktigt mysigt. Sen orkar itne Flis gå hem. Nej nej sa jag.. det behöver du inte. Jag drar ju vagnen.. Men mammaaaaaa.... jag ooooorkar inte. Moffis..(morfar, när Flis verkligen verkligen vill ha ngt av honom) Kan du köra oss hem=? Å det är klart att han gjorde det. Nu hemma. Kaklet på plats i köket, foga i morgon. Jag är trött som grisen. Vill ta ett stoooort glas med 3 apor o bara placera röven i soffan. Men icke. Här ska lagas lördagskäk.

Kommentarer
Postat av: Mari M

Hahaha...stuva makaroner...gud va härliga barn är eller hur?! Man kan ju inte annat än skratta åt deras upptåg ibland alltså ;-))

2011-02-05 @ 21:58:07
Postat av: Josse

hahaha, surullan :p Rolig Flis är!!!! :)

2011-02-05 @ 22:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0