Good mörning på er!

Natten har varit lugn. Inget utbryt av magsjuka här i huset (än alla fall) Å herreguuud vad jag ber högljudda böner till the Man om att skräpet ska hålla sig borta. Jag vabbar idag i förebyggande syfte. Det kan ju bli lite så när man har ett barn som är infektionskänsligt. Det känns konstigt, men samtidigt en livlina så att säga. ALLA infektioner innebär ju sjukhusvistelse för oss på ett eller annat sätt. Antingen "bara" med provtagning hos Emin o Suss på Lab eller övernattning på 12:an. Vi har gjort vårat med sjukhusnnätter på 12:an. Vill inte dit mer. Vart var jag.. hm.. just det. Vabb. Eftersom damen ifråga INTE är sjuk själv så ska det passas på att göras ärenden idag. Kl 14 ska vi vara på sjukhuset o ta prover o läkarundersökning hos dr Åsa (Måndag 26/12 är en väry röd dag nämnligen o dagvården är stängd.) Nu ska jag fylla en maskin med tvätt, ge barnet frulle, skriva en lista med dagens to do och tja.. ta tag i dagen helt enkelt. En liten parantes i det hela.. Jag är dyngförkyld, hostar o kraxar o mår väl kanske en 4 på en 10 gradigskala. Men jag har inte tid att vara sjuk, så jag förnekar faktum liiiiiite till o hoppas att skiten försvinner av sig själv med lite stöd av herr Panodil o fröken Nässpray ( och VATTEN mamma.. jag lovar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0