Dagens plus o dagens minus

Dagens plus står i ugnen.. tacopaj o en rejäl grönsakkad till det. MUMS! Vem som lagar? ByggareBob och Flis faktiskt (mitt ansvar var salladen idag..) Luktar gôrgôtt måste jag säga. God mat *yej* Dagens minus.. brist på pepparkakskostym för vuxen. Fanns inte där jag blev lovad så jag blev faktiskt väldans besviken :( Hittade en annan liten rolig atteralj som ska bäras med stolthet på luciafirandet på tisdagmorgon och förhoppningsvis göra att föräldrar och barn stämmer in i skönsång :) ALLT för julkänslan vet ni. Ja, det kommer garanterat en bild. Detta måste ses.. Mer.. hm.. jo, vi var på stora staden idag. Karlstad city kanske inte kan skryta om att vi är störst, bäst o vackrast.. men det är mysigt o familjärt liksom. Lilla familjen var ute o gjorde stan osäker. Flis fick sig fina vinterkängor, rejäla vintervantar ggr 2 och en sååå efterlängtad mall till pärlplatta som hon blev lyrisk över. Jag?? Jag köpte en julklapp till x o nu har jag faktiskt inte många kvar att köpa till på min lilla lista. Vi tog en fika på EspressoHouse.. min kuss Jakob jobbar där och han är fantastiskt duktig på att göra kaffe, men inte bara det.. han vann lilla Flis hjärta för länge länge sen.. och för henne är han föralltid MOSTERJAKOB <3 Lite smågenerad är hon när hon ser honom, men det släpper snabbt. Vi var tom till Ikea-affären idag. Lämnade tillbaks en lampa som inte kändes ok, så nu ska jag faktiskt köpa dennadära superstora vita spretblomlampan på Ikea inom en snar framtid.. tror att det blir bra över matsalsbordet faktiskt. Lite bil har vi också tittat på. Vi är inte riktigt hundra på vad vi behöver/vill ha.. så vi kollar, kollar lite till och liiiiiite till. Så fucking boring om jag ska vara ärlig. Ledsen alla bilförsäljare.. men det är såå trist att gå i bilhallar. Sterilt och tyst och iakttagande. Som om jag kunde sno en bil eller? Hur i hela friden skulle det gå till? Avstickare.. ok. Jamen hallå.. shittamejja.. detta med att gå alll-in. Idag har det kokats hallonkola (jobbig kola, där hallonprickarna sätter sig i tänderna..garanterat.. men helvetti va gott det är) och knäck. Ikväll ska det bakas saffransskorpor och glöggas. För imorgon är det tredje advent och allt. Det vore väl ngt.. lite glöggmys, julmusik, pepparkakor med ädelost och saffransskropor? gooood... Det har uppstått ett litet problem btw. Det är zumba 2 ggr nästa vecka sen är det juluppehåll.. shiiiiiiiiiiiit vad jag måste hålla igång själv då alltså. Kanske ska passa på o önska mig en zumbafitness dvd o köra på i mellandagarna? (jag undviker Roddmaskinen som står på övervåningen för den ser allmänt livsfarlig ut och man ska inte hålla på med saker som ser/är farliga har jag hört! Nu.. nu skulle ni känna doften här hemma.. GEEEE MIIIIIG MAAAAAAAAAAAAAAT NUUUU!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0