Letafors

Det är några få som vet vad detta är. Typ 1 gata mitt ute i skogen ca 1 mil norr om Sysslebäck. Cirkus 20 mil enkel resa. Låååångt bort mao. Så vad finns det där då, som lockar en liten familj från natursköna Hammarö? Jo, det ska jag berätta. Det ligger en gammal skola, som ägs av min far. Ingen liten mysig provosorisk stuga utan vatten, toa o el inte. Det finns allt. Stugan fanns i familjens ägo, många years ago. Den är ff charmig o speciell. Där har vi spenderat påskhelgen. I lugnet o tystnaden. 2 extra kuliga saker hände i helgen. Nr. 1. Lilla familjen åkte till Sysslebäcks badhus (ja, det finns faktiskt ett sånt där) o Flis fick bada för första gången sedan sommaren 2009!!!! Glädjen gick inte att ta miste på. Bild kommer, detta får ni inte missa. Sen som nr 2. Har jag pratat om mitt kommande projekt? Ja, att hitta en gammal skänk o måla om? Nu har jag fått en av pappa! Problem.. den ska hem fr Letafors också på ngt sätt o vis. Äschamejjen.. det löser sig. Bild före o efter kommer också såklart. Jag fick köra hem idag. ByggareBob är dålig. Tycker ff att det är astråkigt att köra bil, for real alltså. 20 mil.. låååångt att köra. Nu: Blir lite grillning här i huset om en liten stund. Det gottiga ligger i marinad o tja.. ett glas vin el två slinker lätt ner en dag som denna. Mer? Ingen har väl missat att det sjukt gött väder ute=? Tokgilla.. Mitt fejs har ändrat färg. Från likblek till grisskär/rosa. Men det tar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0