inte bloggtorka.. men

Så här är det. Min lilla Flis har onkovin o kortisonvecka. Detta innebär en rejäl downperiod för hela familjen. Det är svårt att vara SolSara när man ser att sitt barn är låg o ledsen hela tiden. Jag har myntat ett nytt begrepp.. kortisontårar heter det. Det innebär att när Flis är ledsen under kortisonveckan så är hon inte ledsen o kinkig, utan har nära till sammanbrott typ hela tiden. Tårar som kommer fullkomligt sprutar ut ur hennes ögon och hela världen faller ihop på en bråkdel av en sekund för minsta lilla grej. Ex på detta: fel mat, fel kläder, fel barnis på tv, fel ord sagt av mig och tja.. fel fel fel... Allt är fel, hur man än vrider och vänder på begrepp o ord. Sen läser jag en kurs som är helt fantastiskt bra. Jag tar åt mig, tar in det jag läser och reflekterar över en massa som händer och sker runt omkring mig. Lite jobbångest har jag också. Jag VILL jobba, missförstå mig rätt.. men jag kan itne pga Flis sjukdomstillstånd söka tjänster åt höger o vänster.. Det får bli vikariepoolen ett bra tag framöver för min del. Är väldigt förväntanssfull på kommande vfu också. 5 veckor väntar kring hörnet och det ska bli fantastiskt kul, men det är ändå nervöst eftersom det är ett nytt ställe, ny handledare och nygamla barn. Vill så mkt, hoppas det finns utrymme och tid o testa o pröva på det mesta :)Å sen är det jul om typ en månad. För er som inte vet så pågår det REJÄL renovering härhemma. Det har försvunnit en vägg mellan vardagsrum o kontor, tapeter är nerdragna och det är spacklat o slipat. Tapeter är beställda. Snart kommer vägg mellan kök o vardagsrum också försvinna. Det ska in ett nytt kök. Ja just det.. Sa jag att det snart är jul eller??? RENOVERINGSKAOS.. det kommer itne bli klart tills jul. Det kommer väldiga flashbacks när det gäller renovering över storhelger.. SUCK. Jag är inte ett dugg sugen på att julbaka, julstäda, sätta upp juleljus osv.. Det ser ju ut som grisen här hemma :( Har lite o tänka på som sagt.

Kommentarer
Postat av: syster

men sara, renovering inför jul är du väl van vid. det gjorde din far på hensta inför jul nästan varje år. men det löser sig på ett eller annat sätt ska du se. tungt med allt, ja det förstår jag. kram på er

2010-11-25 @ 10:36:17
Postat av: mamma

tja, vad säger man? det började med nya fönster.....

pussa flisen

2010-11-25 @ 14:19:08
Postat av: sara o

Många styrkekramar till dig! Trots allt du går igenom är du ännu mer en inspiration! Du är underbar <3

2010-11-25 @ 19:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0