Tuffa dagar..

Lite uppdatering sen i måndags. Flis är fortfarande på sjukhuset. Hoppas hoppas hoppas att vi får komma hem ikväll. Håll tummarna tack. Blodprov i fingret samt en onkasparspruta i benet är avklarat.. inte lätt. Det är aldrig lätt, det suger på alla tänkbara sätt att behöva utsätta henne för detta.. men det är så det är nu. Jag red igår. Jag hoppade igår på finaste Elantra.. ojojoj.. Som jag sa till Carro, min ridlärare.. Sur-Ullan..(hon är lite grinig i boxen) har lirkat sig in i mitt hjärta. Hon är en fantastisk ridhäst, så jag bryr mig inte om att hon är sur o grinig på sitt revir. Vi hoppade högt..Riktigt högt, jag har aldrig hoppat så högt tidigare.. typ NÅGONSIN!!! OMG.. Adrenalinet pumpade runt i raskt tempo o hjärncellerna skakades runt så jag hade svårt att först hitta ord som kunde beskriva min lycka över att klarat av det. Stor del typ 60/40 var Elantras förtjänst Jag litade på henne och styrde henne rätt, var följsam i hoppet o såg till att vi bröt av strax efter. Elantra tog oss över i ett underbart tempo o känslan.. ja.. känslan av att hoppa på en säker och hoppvillig häst.. I LOVE IT! Lite Juvelgos hanns inte med igår.. :( men men.. jag ska pussa lite extra på honom nästa gång istället. Idag: Flismys, lek o gos hela dagen lång. H jobbar o vi ska bara vara idag, utan måsten, sprutor o onda behandlingar. Flis vill ut o cykla nu, bäst o ge mig.. hörs later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0