en plats att andas ut på...

Stallet är min plats att andas ut på. Lugnet lägger sig på mig när jag går in i stallet, öppnar en boxdörr o möts av en nyfiken underbar häst. Man får stå o borsta i lugn o ro, ge lite morötter o kärlek till ett djur som ger så otroligt mkt tillbaks. Man är där och då. Hästen som ligger allra närmast mitt hjärta heter Juvel o han bara vet hur han ska göra för att jag ska få ladda mina batterier för att orka vidare i vår jobbiga "vardag". Eftersom vi var 2 personer som red lektion igår så kan man säga att det blev privatlektion. Jisses vad vi slet Juvel o jag. 45 min av total koncentration o fokus. Kramp lite här o var, men jag hoppade av honom med ett leende på mina läppar.. Bästa ridläraren helt klart. C är såå bra på att ge feedback, konstruktiv kritik o hjälper oss igenom svårigheter. Jag är så nöjd o Färjestad ridklubb är ta mig tusan så mycket mer för mig än bara en vanlig ridskola. Längtar till fredag.. Beroende på dagsform så ska Flis äntligen få rida igen. Bara hon, på vilken häst hon vill..Det värmer o glädjer ett sorgset o fruset mammihjärta att se henne få göra ngt hon verkligen älskar..

Kommentarer
Postat av: Jossan

Oj, var ni bara 2 personer, hmm...



Hoppas Ni hade roligt ändå :)

2010-01-20 @ 20:59:35
URL: http://jossan-jossansblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0