berg o dalbana

En sån här dag kan jag gråta lika mycket som jag skrattar. Det är så psyktiskt jobbigt att se sitt barn utsättas för fysisk smärta, även om det är för en bra o god sak. 7 timmar på sjukhuset idag..fy fan. Man bara är, försöker trösta o finnas där..men vad göra när barnet mitt snetänder på ett lugnande medel som de ger henne? Hon blir VANSINNIG..jag skojar inte. Hon sa så här idag.."Snälla inte karusellmedicinen, jag blir snurrig och sen får jag en spruta i benet...! Jag vill inte.." Så trycker de i henne den ändå o hon vet varken ut el in när det snurrar som värst i huvudet. Sen kommer sprutan, hon tittar, skriker för smärta, obehag, ångest o oro. Ångest o oro är INTE samma sak. Tro mig. Jag kramar om henne, H kramar om henne men hon är arg o förtvivlad.."Snälla sluta, jag vill inte mer!" Snälla, fatta hon ber så snällt fast hon är mitt uppe i helvetet. Mina tårar sprutar, Fy fan. Stackars lilla barn..När det är klart så får man inte sätta på plåster. Plåster är LIVSFARLIGT, för kommer det väl på ett plåster så får det sitta till det ramlar av.. annars går det inte. Hon gallskriker bara man kommer nära det. Så därför sitter man o trycker en papperslapp mot det onda o ömma stickhålet..1 timme efter sticket var hon så arg, gallskrek o förtvivlad att man som förälder inte vet vad man ska ta sig till. Sen lägger det sig för henne..det lugnande medlet har gått ur kroppen o hon börjar bli sig själv igen.. Kvar är vi med ringande öron o svullna ögon efter alla tårar som rinner konstant..

Kommentarer
Postat av: mamma

vilket helvete ni har, fy katten. hoppas nån kommer på nåt bra så att Flisan och ni slipper ha det så här VARJE gång. kram och mycket kärlek till er älskade , lilla familj

2010-01-19 @ 18:09:21
Postat av: Evelina

Jag är långt i från proffs på sådant här...men om lugnandet nu gör henne så hysteriskt ledsen. Varför då ge det? Efsm det ger motsatt effekt kanske hon skulle klara det bättre utan? Blir inte klok på läkare....



Kram på er mina tjejer!

2010-01-19 @ 18:26:48
URL: http://peaceofcakeblog.blogspot.com
Postat av: Josefin

:( ... <3 ... älskar er..

2010-01-19 @ 20:18:05
URL: http://josefinewedin.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej igen!

Vill bara säga att min pojk också snetänder på lugnande, därför har vi slutat med det. Han blir så klart ledsen när det gör ont, men det går över så mycket fortare än när man ska vänta på att det lugnande går ur kroppen. Det kan ju vara värt att prova om hon själv tycker det. Lycka till.

Hälsningar Karin

2010-01-19 @ 21:08:52
Postat av: M

2010-01-20 @ 07:22:11
Postat av: M

<3<3<3 lider med er.

2010-01-20 @ 07:23:49
Postat av: Lotta

Ni är så otroligt starka, jag har inte ord för ert mod. Jag lider så fruktansvärt mycket med er men tids nog blir allt bra igen! Skönt att du kan fly till Juvel ibland, han verkar vara en trogen vän i vått och tårrt! Ta hand om er!

2010-01-20 @ 14:21:42
Postat av: Gumma

Usch va jobbigt För henne Skruttan... Tänker på er! Finns här... Pussar till flisan för vi toksaknar den här goa tjejen... LOVE

2010-01-20 @ 21:58:46
URL: http://ankibenjaminsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0