Bubliotäket

Heter egentligen Biblioteket. Fast Flis uttalar det som rubriken säger. Korsning av Apotek/bibliotek? Jag har inte en aning. Idag har vi hittills hittat på: en sväng till apoteket (där vi numera är storkunder..har snart ett eget apotek i medicinskåpet) o stadsbiblioteket i stan. Vi fick åka dit för i Skoghall så öppnar de 12 o stänger 17.. braaaa där tycker jag. (läs med mycket ironi...) Stadsbibblan gör sällan ngn besviken. Barn får vara barn där, de får låta, kolla, känna, uppleva och testa saker. Bra tycker jag. Vi fick med oss en påse böcker hem. Böcker är bra underhållning.. Sen åkte vi hem o käkade lite lunch o blev uppjagade på övervåningen av 3 st rabiata flugor. Vilka irriterande jävlar.. seriöst.. måste ni vara in the face heeeela tiden el? Nu ser vi på lite barnis på tv.. Funderar (obs.. endast funderar) på att baka ngt smarrigt med lite äpplen..om jag/vi orkar masa oss upp ur soffan dvs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0