Omtanke

Vi köpte med fikabröd till krp idag. En längd o en bakelse. Det sistnämnda behövde vi inte pröjsa för. Flis fick en bakelse. Så här var det. Jag läste på ett papper vid kassaapparaten där det stod att Lundbergs samlat ihop nära 8500 kr i en bössa till förmån för Barncancerfonden. Flis frågade mig varför det låg pengar i en burk (ja.. hon fick pengar att lägga i också) o jag förklarade att det är för barn som har cancer.. som tex leukemi o att pengarna går till forskning för olika sjukdomar men även möjliggör besök på disney on ice m.m. Då säger flis till tanten.. "jag har ju leukemi..." Tanten blir lite spak o säger sen att hon bjuder på en bakelse för att stötta Flis o för att Flis verkar så pigg o stark.. TACK säger mamman!! Omtanke.. riktig omtanke o känsla.

Kommentarer
Postat av: Josefin

men va rart gjort! :)

2010-04-25 @ 22:17:13
URL: http://josefinewedin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så fint, tänk att det finns såna människor kvar i vår värld som kan ge utan att vilja ha någonting tillbaka:)

2010-04-25 @ 23:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0