Fråga o funderingar

Varför är det så svårt att säga vad man egentligen menar o tycker? I mitt fall: jag vill inte göra ngn ledsen eller upprörd. Livet blir liksom inte bättre genom att man beter sig bitchigt o ohyfsat. Så är inte jag uppfostrad alla fall. Men då har jag ett solklart dilemma. Hur ska jag säga det jag verkligen vill säga utan att trampa ngn på tårna? Pengar är alltid ett känsligt dilemma. Ingen tycker det är kul o prata pengar. Varken för den som har lite eller alldeles för mycket. Jag är student, jag har alltså lite. Att erkänna att man är avundsjuk på vissa eller vissas saker är meningslöst. Ja, jag tycker det är kul att du har råd att köpa dig det där som du verkligen vill ha. Jag kan också göra det när jag fått ett jobb o en fast inkomst. Men just nu biter jag i det sura äpplet o inser att jag är lite girig.. Vill ha massor..Tex PENGAR så jag kan uppfylla min dotters dröm om Kanarieöarna o att bada i varmt hav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0