Som en böld i röven, fast ändå inte.

Ungefär så skulle jag vilja beskriva smärtan i min kropp. Eller ett värkarbete innan förlossningen, bäckenet värker ständigt och det gör mig arg och det är irriterande. Jag gillar inte att vara arg. Jag red igår. På ett sto som heter Elantra. Elantra är en jätteduktig pålle på 1.73 i mankhöjd (jag är 1.74), men värre sur-ulla i stallet får man fasen leta efter. Tjafs, småsparkar o ett griiiingt humör gör henne till en mindre favorit. Visst, när jag hade kravlat mig upp på damen (med hjälp av en pall..Hur i hela friden ska jag få i foten i en stigbygel som är i jämnhöjd med tuttarna?)så gick det fint. Smööölan sprang på bra, tillslut fick vi till ett bra tempo o böjade samarbeta o då var det inga problem. Jag fick ont som fan i ryggen efter en lång stunds travande, så då höll vi oss innanför spåret. Det gillade inte Elantra, hon ville springa. ÅHHHH... När lektionen var klar fick smööölan stå ute i gången i stallet för att jag skulle sadla o tränsa av. Jag pussade lite på henne o sa att hon faktiskt är en trevlig brud (fast med humör..någon som mig kanske?=) Men sen söörrni ska ni få höra. Jag lossade grimskaften o skulle leda in henne i boxen. Väl inne där lägger grin-ulla båda öronen helt bak o försöker putta ut mig. Hihihihi stôllfia. När jag stängt boxdörren brakade det loss totalt. Hon vart så suuuuuur. Sparka i boxen och väsnas. Så idag, efter ett rörelsepass ggr flera är jag ÖM. I ben, armar och röööööv.

Kommentarer
Postat av: Sara O

Du! Jag kom ju på grejen, hon kanske också har bältros ;)

2009-03-25 @ 17:21:55
URL: http://vaxlanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0