Ridlekis rules!!!

Jag är en inbiten hästtjej sen barnsben. Det känns som om Flis kommer bli likadan. ÄLSKAR STALLET o allt som det innebär. Önskar att dygnet hade fler timmar så att jag kunde åka dit efter skolan och ta hand om en sötis (läs LARGO) och få en daglig gosdos. Jaja.. jag är ju i stallet 2 dagar i veckan o totaltid typ 3½ timme.. Det är ju bättre än inget alls. Idag hade Flis älsklingsHENNA. Lilla pigga smulgumman tyckte att det var himla kul att flis kom och skulle rida på henne. Pigg pigg pigg.. Tyvärr så var ridläraren sjuk idag, så en vikarie fick hoppa in. Detta betyder att planerna på rida barbacka och lite baklänges gick i stöpet. Eller mja inte i stöpet kanske, men framflyttade en vecka. Idag tränade de på slingriga ridvägar, slalom mellan koner och balans övningar. Ut med fötterna ur stigbyglarna och svinga med armarna (en i taget), klappa hästen fram och klappa hästen bak. Det sistnämnda kan bli liiite jobbigt då Henna ickar uppskattar beröring bakom sadelgjorden. För vet ni vad fröken gör då? Jo, protestkickar lite med ena benet. Lilla fåniga ponnysen. Flis bara skrattar.."Henna skumpar mig, mamma!!" Fniss fniss skratt skratt.. Hon är så duktig Flisen. Otrolig balans och lyssnar noga på ridläraren. Jag är en mycket stolt mamma må ni tro. Jag berättade ju förra gången vi var där om mamman som jag mer el mindre skällde ut för att hon (som så många andra) tycker Flis är så STOR för sin ålder. Hon kom inte idag med sin dotter. Min förtjänst=? Förmodligen ja. Men det skiter jag i. Det blev en sån situation idag med. Flis kan berätta vilken månad hon är född i- maj, genast kom frågan.. ÄR HON INTE STOR FÖR SIN ÅLDER??? Va faaaan.. Andas..Nä nu jävlar. "NEJ, hon fyller 3 år. NEJ, hon är itne stor för sin ålder och OM hon vore det..vad skulle jag kunna göra åt det? Kapa 10 cm på henne eller???" Då slutade hon prata med mig o flis. Vilken överraskning va? Mohahahaha. SKIT SKA MED SKIT BEHANDLAS!! så det så!

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAAAHAH KOLLA DENNA VIDEOBLOGGEN, BLÅÅÅST BRUD!!



http://knowles.blogg.se/2009/march/video-updateeeeeee.html#comment

2009-03-14 @ 13:35:03
Postat av: mamma

GB fyller år idag grattar du?

2009-03-14 @ 13:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0