Miniresa

Har varit på en miniresa till Mattila med skolan. Tänk att mycket ska man vara med om innan man dör...Ok, jag har inte planerat att dö inom den närmsta eller avlägsna framtiden, men aldrig i min vildaste fantasti har jag kunnat föreställa mig att göra vissa saker. Mattila är inte ngt av det värsta, utan snarare tvärtom. FAN VA KUL!! Vissa ord kan symbolisera resan. Typ lite detour/omväg, snösnösnösnö, vin, god mat och otroligt trevligt sällskap! Halkigt väglag jojjomensan, skojar inte. Det var rättbra isbana ett tag. Men passaten tog oss både dit o hem. Jag har ont i min kropp. Dels träningsvärk från ridningen o dels alot träningsvärk från all snöpulsande. Säger jag 80-90 cm snö så skojar jag inte. SHIT alltså. Vår lärare Albrecht är ett av sitt slag. Han vart som barn på nytt o jagade oss i snön, kastade omkull oss o körde en rejäl mulning...Eh..ok.. Han fick igen, var så säker. (Bra gjort Sara!) Man kunde alltså kasta sig efter människor o landa ûbermjukt i en massa snö. NJUTA!!!! Var riktigt sliten efter bilturen igår. Trött i både kropp o själ. Flis är hemma idag för att jag har saknat henne otroligt mycket o känner att vi har haft lite för lite mystid ett tag. Sen att jag har en HÖG av saker som bör göras snarast...Hm.. jaja.. lillan sover ju en liten stund sen så då kan jag ju strukturera mig lite. Men nu ska jag se till att ta fram kläder till oss för att vi ska packa oss iväg en sväng till Nossefin o Ella-bus. O kikar jag ut en snabbis så inser jag att det är en utedag på g..DET SNÖAR!!!

Kommentarer
Postat av: malin

Ja gud vad roligt det var , en värd resa att åka på :) Kram

2009-02-06 @ 12:46:46
URL: http://lillirose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0