Kalas 2 avklarat o pedagogisk skogsvandring

Mycket trevligt kalas. Gumma, Oliwer, Flisan o jag. Alldels lagom, jätteskönt o bara sitta med en kopp kaffe o bara va..Du vet vad jag menar gumma. Tack för fikat, det var fantastiskt gott. Helt klart mitt unnande denna helgen. Tack älsklingssyster. Flisan o jag tog en promenad till gumma idag. Jätteskönt o få frisk luft. På vägen dit tänkte jag vara lite pedagogisk o duktig för att ta tag i Flis orosmoment sen sist dagisgruppen var ute i skogen. Hon var rädd för allt enl personalen. Det tycker jag är KONSTIGT men vad vet jag? Jag är ju inte med henne under vardagarna på dagis...Men att vara rädd för allt? Nej..det känns inte rätt på ngt sätt o vis. Vi kollade på sniglar, svampar, myror,fåglar o löv. Inga problem, hon kände på svamparna, luktade på dem o såg att det fanns många olika sorter. Hon kom tom ihåg att flugsvamparna ska man inte äta för då får man ont i magen. Kontentan av detta. MIN DOTTER ÄR INTE RÄDD FÖR SKOGEN! Är hon rädd när hon går med dagisgruppen, ja då anser jag att de får arbeta med det i gruppen! Då har förmodligen ngt hänt i gruppen o se då till att lösa det i gruppen. Det är föräldramöte imorgon..mmm är lite sugen på att ta upp det på tu man hand med den som sa det till mig förra veckan.

Kommentarer
Postat av: Gumma

Tack underbara ni för presenten & sällskapet. Den bästaste födelsedan blev när du & Flis kom. Älskar er!!! Puss

2008-09-14 @ 14:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0