Nästan på gränsen till omäsklighet

Flis har vaknat 6.30 varje morgon ett tag nu, idag tog hon det yttligare ett steg. 6.10 :( It really sucks att behöva ge sig upp så tidigt. Suger något så fruktansvärt med tanke på att jag inte börjar förrän kl 9 och H ska vara hemma med smulis idag för personalen på förskolan har planeringsdag. SOVMORGON!!! tänk om... Jag har alltså vid denna tidpunkt varit vaken i ca 1½ timme. Det är nästan omänskligt att gå upp så tidigt när man egentligen itne behöver..Ska snart ge mig upp från soffan o göra frukost. Det blir mannagrynsgröt och smörgås idag. Jag frågade smulis vad hon ville ha o då sa hon gröt. Duktig tjej. Idag är det dans på schemat. Å typ litteraturseminarium (i miniformat). Vi har gjort läslogg på 2 böcker o ska ha med dem idag. Spännande. Jag gillade faktiskt böckerna o personligen gillar jag att få aha-upplevelser av en bok o är den riktigt bra så ändrar den tom ett förlegat o fördomsfullt perspektiv som man hade sen innan. Mmm ok den är inte som "Flyga drake" (bästa boken ever i mina ögon..)men de får 2 tummar upp. Kära farfar (Flis farfar) har gett mig en påse med böcker han tycker att jag ska läsa. När jag ska ha tid för att läsa igenom 3 Liza Marklund böcker är en senare fråga, men det är så kul att farfar o jag har litteraturintresset gemensamt. Det ger oss lite annat än Flis att prata om. Funderar på att låta han läsa "flyga Drake" o "Tusen strålande solar.." undrar hur han skulle gilla dem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0