Mys

Felicia har fått vara hemma från dagis idag. Jag kände att jag gjorde en grej av det som hände igår och eftersom personalen (den ord) inte varit där idag under ett par timmar så vågade jag helt enkelt inte släppa min älskling ur blickfånget.

Vi har haft en supermysig dag hittills. Hon har varit med mig till skolan och lämnat mitt arbete och sen fick hon en glass i cafeterian. Det uppskattades..tro mig :)
Sen åkte vi till bergvik för jag skulle köpa en spindelmannen keps åt henne, men det var hon föga intresserad av. Blev 2 tunika/klänningar för 50 kr istället :)
Vi tog en fika och satt o gottade en liten stund. Sen en liten snabbis in på maxi för att köpa diskmedel och böljor. Såg mannen jag var assistent åt där, med en ny assistent...Liten klump i magen gjorde att jag inte fixade att gå o hälsa. Det värsta är att jag har inte dåligt samvete över det heller.. Hade han pratat med med så hade bara alla dessa telefonsamtal börjat igen och det vill/orkar jag inte. Så, inget dåligt samvete. Faktiskt!?!

I bilen på väg hem frågade jag vad Flis ville ha till lunch, hon sa..Nudlar!
Japp, vi tar en sväng förbi nästa affär då :)
Åh, dessa nudlar. Tillbehör är ytterst onödigt (enl Flis) och hon njuter så av att få äta dessa långa nudlar med bara händerna.
Jag åt spaghetti o köttfärssås, hon var inte ett dugg intresserad av min mat som hon alltid annars är utan bara satt o smånynnande och pratade med mig mellan varven.
Smulan..

Hon sover i vagen nu. Det är varmt ute så ingen filt på bara en tunn snuttis över benen. Passade på att greja lite här hemma medans hon sover. När pappa kommer hem ska vi ut en sväng o handla lite inför helgen.

Jobbar förresten imorgonkväll. En lördagkväll? Jojjomensan. Det är jag det o förhoppningsvis några fler. Tycker synd om sjuksköterskerna nu.. Vilket dålig bud från medlarna. PINSAMT, så glad i efterhand att jag valde lärarprogrammet istället för "syrra". Jag lider med er.. o hoppas att er ordförande avgår snarast!
Fick erbjudande om att jobba söndag dag också. Det är ingen bra idé sa jag till A-M. Bihålsinflammation o pencillinkäkande o minimal ork. Nope en dag räcker.
Nu tror jag Flis vaknar...
ha en finfin dag
Det ska vi ha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0