Städdille

Idag har jag tokskrubbat en skitig spis. Älskar att laga mat, hatar att skrubba ugn o spis. Men så här är det, jag låter det inte bli grisigt eller äckligt, men jag tröttnar efter ett tag o då är det no mercy som gäller.
Skrubba med ättika och bakpulver, gnugga o gno med grönsåpa i ugnen. Det tog 1 timme och lite mer faktiskt. Jag vart så nöjd med resultatet så det tog faktiskt mot att laga mat på min fina spis igen.
Flis har varit på ett bra humör hela påsken trots att hon är lite krasslig. Hoppas hon orkar vara frisk resten av veckan. Det drar ju ihop sig för finbröllop snart ju.
Sara-dietens första dag.. igen, nu jäklar är det dags för skärpning.
Idag har det gått bra. Om man bortser från en mindre bra lunch o lite tofuglass (är det godis??)
Jag har inte ätit ngt godis eller kakor idag. Knappt druckit en kopp kaffe ju.
Hejja mig!

Goa Evelina var här en sväng idag o hälsade på. TACK du gjorde min dag. Jag har varit glad ända sen du kom hit. Skönt o prata med någon bara vet utan att man behöver använda ord. Gillar dig skarpt gumman.

Hade en liten fundering om jag borde ta tag i något mer nu när jag ändå har lågan uppe? Äsch, vem går på det o nu är det dessutom "so you think you can dance? Ska lägga mig tillrätta i sängen o bara njuta av konstiga folk som svänger sina lurviga på dansgolvet.
hepp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0