effektiva onsdag

Vilken dag, jag är helt slut. Har hunnit vara väldigt effektiv mellan varven.
1. Omtentadags 8.15
2. Välförtjänd fikapaus med underbara Evelina. Tack för att du finns gumman.
3. I bil på väg hem ringer jag mamma som övertalar mig att att åka till vårdcentralen på skoghall. Diagnos: svullna stämband, rodnad och irrtiation i luftstrupen. 100 kr fattigare o inte ett dugg gladare pga talförbudet jag fick av sköterskan. JAG KAN INTE VARA TYST, inte nu...Sjunga? Inte en chans, hesheten kommer inte vara borta till dess trodde hon :( hjälp vad ska jag göra nu?
4. Hem o en snabbkiss för att sedan åka till Fröken Röd. Min frisör Karin är fantastisk och jag har så kul varje gång jag blir klippt av henne. Är en hot mammi nu.
5. Till coop o STORHANDLA. X-antal hundralappar fattigare så åkte jag hem.
6. Samtal med mamma om mitt arbete o gör de sista ändringarna. Tack mamma, vilken tur att jag har dig.
7. Till dagis o hämta Flis. Påskpyssel med föräldrarna vid hämtning idag så det blev en kyckling liknande figur komponerad av flis o mammis i ett bra samarbete. Jag gjorde kycklingen och flis uppgift var att inte käka upp tuschpennorna. Japp.
8. Hem laga mat. Äta mat, göra matlåda av det som blev kvar o sen stupade jag i säng en stund. Tog med min flis o hade en myspys stud o läste lite i en bok. Jag har inte mycket till röst, men man kämpar på med det man har för mitt lilla barn som älskar böcker.

Nu har jag petat i mig en kopp te. Jag dicker sällan te, då jag är en inbiten kaffekärring.
Det lugnade hostan en stund alla fall. Känner att febern är tillbaks nu, så over and out nu går jag till sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0