pappitajm

Ibland kan min sambo göra saker som verkligen förvånar mig. Vi har känt varandra i 6 år till sommaren o det är bara så kul när han lägger i en växel som totalchockar.
Jag var ju lite fundersam hur han egentligen tyckte o tänkte om att jag skulle börja läsa i höstas. Handen på hjärtat var jag också orlog över ekonomin osv, men det har funkat fint hittills.
Han har verkligen ställt upp så mycket hittills. Tagit Flis när jag behöver jobba, eller framförallt plugga.
Ikväll var han sugen på semla. Det är torsdag o alltså inte ok för saris att proppa i sig liknande. Då tar han med Flis o åker till farmor o farfar istället och äter där. Dels för att jag inte ska bli frestad och för att jag ska få lite lästid så vi kan mysa lite på kvällen. Tack gulliga sambo. Väldigt snällt och omtänksamt av dig. Puss.

Idag har det varit jobbigt i skolan. Vi fick se en film som berörde i hjärtats alla vrån och skrymslar. Jag erkänner, jag grät verkligen. Det gjorde ont i hela kroppen när man ser hur livet var 1800-1900 talet.
Kanske tar jag åt mig mer nu när jag själv är mamma, men usch, känslan har varit kvar hela dagen som en otäck rysning under huden. Nyttigt att se och höra berättelser från förr, men mitt hjärta blöder verkligen för allt som har varit.

Nej, har jag fått lite lästid så borde jag utnyttja det.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0