kompis eller fiende?

Min lilla nya dator alltså, då jag inte är teknikens underbarn nr 1 så hatar dom flesta apparater mig.
Jag går in med en fredlig inställning o hoppas den gör det samma. Måste komma på ett bra namn på den. Typ Nisse, fast ändå inte.

Flis har varit hemma idag o kurerat sig lite. Nästintill en feberfri dag så kommer kvällen o tempen går upp. Hon är inte dagiskry min lilla pärla så jag har världens tokångest hur vi ska lösa morgondagen.
Jag måste till skolan, Henrik har fullt på jobbet. Vad gör man?? Hjälp!
Får fundera lite o kanske kanske komma på en bra plan.
Det är ju sånt mammi gör, ja det kallas för en problemlösare alltså.

Sara-dieten är tuff. Bra för plånboken o kontot, men inte för psyket. Tänk om jag börjar glömma hur gammal jag är igen? Den incidenten skyller jag helt på sockerbrist. Dag 3 håller på att passera o det går faktiskt rättså bra. Anser inte att jag syndat en enda gång idag. El på dessa 3 dagar.
En unna-dag måste jag ha dock. Är ju inte mer än människa jag heller. Fast det är ju sant, man kan unna sig o sen kan man ju frossa. Frossa ska jag inte göra. Det är inte bra, inte på ngt sätt.
Ska unna mig ngt gott, typ en mörkchoklad ala 75-80 % kakao...mums. Då tar det bort suget dessutom, det är bra.
Flis kallar på mig, jag måste gå..
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0