En liten eftertanke

Ok, nu har jag smält min första dag på den nya kursen. Mannen vi har som "klasslärare" är också kursansvarig och det känns som att han har lagt ribban liiiiite högt alltså. Är han lika bra som de krav han ställer på oss så kommer det bli en helt spännande resa genom BUS.
Har han höga förväntningar på oss, ja då ska han veta att vi kräver att få kunskap därefter också. Ge och ta. Punkt slut.
Jag är ju inte riktigt i den positionen att kräva vad jag vill ha av mina lärare på universitetet, men är det så svårt som alla (inkl kursledaren) säger så vill jag att de kanske ser över vad det är de ska lära ut för att det ska fastna. Lite kaxigt sagt av fröken H kanske, men det är min tid och mina pengar som disponeras så jag vill ha valuta för pengarna så att säga.

Det är snö på kronoparken! Jag ska hämta Flis pulka och sen åka till farmor o farfar o busa lite i snön. Stackars smulis har ju bara åkt pulka 1 dag sammanlagt denna "vintern". Herregud liksom, vad händer? Det kan jag ju svaret på numera o håller faktiskt själv på att förändra mitt konsumerande och inställning till miljön. Gör något ni med. Bara något, sortera lite noggrannare o lite mer,låt bilen stå ibland om det är möjligt att göra på annat sätt. Tänk på vad du stoppar i matkorgen i affären...
Måste städa lite innan det är dags att hämta smulis. Förbannande dammtussar som bara kommer från ingenstans o nästan anfaller. Mina fönster är inte ngn kul historia heller, utsidan är ok, men insidan måste få sig en omgång på fredag. Usch, har massor att göra igen. Bara att ta tjuren vid hornen o sätta igång.
Snart pulkatime!!!

Kommentarer
Postat av: Jannike

vad är det för kurs du läser?

2008-01-22 @ 13:54:39
URL: http://iingensoldat.blogg.se
Postat av: stine

ha en bra dag.. kram

2008-01-22 @ 13:56:45
URL: http://stineb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0