this day 2

Så vad har jag gjort idag? Skrivit på essän. Pratat o bollat essä-idéer med Ullis. Druckit kaffe o ätit pepparkakor (liiiite dålig i magen just nu). Ätit spaghetti o köttfärssås (gjorde inte magstatus bättre vill jag väl säga). Åkt till återvinningsstationen med papper, kartonger, mörkt glas, ofärgat glas o pant-flarror. Det är vid dessa stunder jag förbannar ALL reklam o tänker sätta upp EJ-REKLAM TACK på brevlådan..men vad händer? Jo, när jag kommer hem så ligger det givetsvis en bra reklamhög (läs..smyckeskatalog, ikea-katalog (kom inte idag men det är bra reklam), Jysk o Rustablad, å typ sånt) så då har jag redan sedan länge glömt bort att det var sura miner vid återvinningen..Slutet gott allting gott. Mer då? Jag har en pissig magtid nu. Magen vill verkligen inte alls o har bestämt sig för att jävlas in i minsta detalj. Haft ont i magen länge nu..Den började ju bråka med mig på allvar i sommras..Herregud. Såg ju ut som värsta fällkniven många dagar på jobbet. Så nu ställer jag mig frågan, är jag "bara" laktosintolerant??? Vad är det för skit som florerar i magen? Skit ja..men jag menade inte så. Jag menade ju typ bakterie el ngt. Har bestämt mig för att mitt nyårslöfte ska bli att kolla upp mig ordentligt hos en läkare. Mår ju inte så där jättebra i kroppen nu. Slutkörd efter vfu/2 härjiga veckors Eldkonst/julavslutning? Är ju ledig nu alla fall. Sjukt gôtt. Hoppas kroppen varvar ner så man blir som folk igen. Ska köpa lite laktostabletter igen. Bättre att ta det säkra före det osäkra under jul. This day så har jag städat också. Ett badrum. Det är verkligen inte kul o städa. Absolut inte badrum..Imorgon har jag en date med dammtrasan. Yej.. Ja!!! nu kommer maten hem ;) ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Sara

Har du kollat gluten och sånt? Har en väninna som är laktos/gluten och sojaintolerant.

Kanske annars är "bara" magkatarr? Omeprazol funkar bra för mig.



GOD JUL O GOTT NYTT ÅR!

2008-12-19 @ 17:52:15
URL: http://vaxlanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0