Juldagen

Ska knappt lämna huset idag. Vill bara vara hemma. Flis sitter o kollar in sin skörd av paket som hon fick igår. Herregud. Älskat barn eller?? Förmodligen ja. Hon fick allt möjligt. Spel, pussel, docksäng, bord+stolar, morgonrock, 2 pyjamaser, en rosa puma-dress, massa andra kläder, sänghimmel, cd-spelare, litet bakbord och kavel, 2 böcker, ritmatta, pluppar på platta?!, hårsnoddar och spännen, sago-cd med pysselbok, Hello Kitty pysselbok, Nicke Nyfiken tallrik, djup tallrik och bestick och ett påslakanset till den nya sängen med...Nicke Nyfiken. Herregud,.. Hon var så duktig när tomten kom. "Tack snälla tomten för paketet" Det sa hon varenda gång när hon fick gå fram o hämta paket. Duktig tjej, väluppfostrad och smulig. Dagen i sig var bra...men jag vill vara hemma. Jag hade också tydligen varit en snäll en under året. Jag fick en massa paket jag med. Riktigt oväntat, men kul. Jag fick en GITARR!! en egen gitarr med fodral och stämmare. TACK ÄLSKLING! Fick även en brödbox, presentkort på MQ, ett gjutet par från Ikea som jag hade önskat mig. Pengar, en ladyshave (hehehe)och en el-visp med tillhörande skål och visp och degvispar. Choklad...mmmm...Ja, snäll hade man tydligen varit. Flis hade en sån dära dag igår. Det började natt till julafton. Stackaren hosta och var genom förkyd så hon sov inget vidare. 23.50 blev hon hjärtskärande ledsen och jag hämtade henne till oss. Lilla tornardon far runt i sängen hela natten och vi sov inte bra ngn av oss. Hon vaknade kl 07.20 och då var det bara att köra. Vid 10.10 var vi till gudmor o gudfar o bytte klappar..Sänghimmel o pussel..tack så mycket. Sen till morfar o Christine för grötfrukost o paketutdelning..en massa massa fina saker. Tack snälla. Sen vidare till Lysvik. Flis sover ALDRIG i bilen. Inte denna dag heller. Så när vi kom fram så tog jag med henne på promenad i vagnen..Somna hon? HELL NO.. KUL. Gissa om jag vart på bra humör. Men lilltrasan kämpa på. Herreminge..Vi åkte från kalaset vid 21 ngngng o smulan stöp i sömn nästan direkt..Tänk er själva..sovit dåligt natten innan, inget på dagen...Hon var ju vaken i cirkus 12-13 timmar..Vakna när vi kom till skoghall..blev jätteledsen men det gick över när vi kom hem o hon fick slockna i sin egen säng. Vi kolla lite på tv o sen var det natten för oss också. Blev ingen julotta idag...ställde kl men ORKADE inte..får åka o hälsa på Pär en annan dag istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0