Flis o jag..so far

Packade in oss i bilen runt 10 snåret o drog iväg mot museiparken. -4 grader ute så det var ju lite bitit att leka i lekparken. Flis frös efter en stund ute så då gick vi till museet o tog en fika. Flis valde den största chokladbollen ever o en festis. När vi fikat klart tänkte vi gå en sväng inne på muséet, men lusten var inte öppen så vi hoppade över det. Däremot träffade vi bästa Ella-bus o hennes morfar på muséet. Helt oväntat o spontant o tjejerna ville leka ihop på direkten. Smulisarna.. Men eftersom det var stängt så gick stumpan o jag till bibblan istället o satt o pysslade lite med att måla o lägga pussel. Älskar bibblan. Barn får verkligen vara barn där. Flis ville inte åka hem o då menar jag INTE! NEEEEJ, villl INNNNNTTTTTEEEE... nehej. Inte det inte. Jaha,, hur gör man då? Lyfter upp barnet o tar det i famnen o gå ut. Sparkande o skitsur. Nice. I bilen ville hon ICKE. Jag fick ett bryt o började tokskratta för det såg så otroligt fånigt ut. Jag fick verkligen itne in henne i hennes bilbarnstol. Men hem kom vi tillslut, ingen mat..inget vatten. H renoverar ju tvättstugan nu. Å stängt av vatten, barnet blir vansinnig o ville ej ha uppvärmd mat (fått det efter mamma). Ravioli dög icke idag. (Men herregud, det är ju inte ens gott varmt i grytan..)Ialla fall..VILL HA VÄLLING mamma..Välling utan vatten. Eh..H..sätt på vattnet.Å det var populärt tror ni? Hell no. Men vattnen kom lite senare o flis la sig med mig i sängen o somnade efter en stund. Jag har varit riktigt effektiv, tror man blir det när man får barn. Tar vara på egentiden alltså. För jag har skrivit klart min essä. Den är klar..Helt helt sjukt. Den ska in den 12/1, men nu hinner jag ju verkligen finjustera den. Nice. En sak borta från mina axlar. Ska väcka flis om sisådär 15 min. Har planerat att åka till Bergvik en sväng, det vore ju kul o kika lite på rean, men vi får se. Det är ju svårt att kolla in godbitar o fynd när man har ngn som bara vill gå vidare... Imorgon jobb. 6.45-15.15. Ryser redan av tanken att behöva gå upp tidigt..

Kommentarer
Postat av: mamma

gissa vad! vi har vatten i örebro. ( skämt)

2008-12-27 @ 21:41:40
Postat av: GT

VET DU VI I 2 AN HAR VATTEN!!!!!!!!!!!!! / GT (har jag inte sagt till dig förr ang saker som inte finns i 4 an kanske finns i 2 an !!)

2008-12-28 @ 10:57:44
Postat av: Gumma!

Hörs imorgon Älskade du.... MISS YOU!!! KÄRLEK

2008-12-28 @ 22:23:15
Postat av: Lotta

God fortsättning! Hoppas att allt är bar med er!

2008-12-28 @ 23:25:45
URL: http://lottap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0