sorgbesked mitt i glädjens dag

Min sambo o Flis pappa fyller år idag! Vi väntar hem farmor o farfar, morfar och Christine. Det är glädjens dag. Telfonen ringde på fm o det var Anna. En "halvkusin!" från längesen som bor i Dalarna. Dalarna var mitt andra hem ett tag under många sommrar. Fantastisk län..ME LOVE IT. Idag kom ett dödsbesked. Hennes kusin och en gammal sommarvän till mig har gått bort för några dagar sedan i skelettcancer. Helt ofattbart att denna underbara härliga männiksa som har energi för flera är borta. Vad säger man. Herregud..hon var ju yngre än vad jag är. Det sätter ju verkligen perspektiv på det hela. Vi är bara människor o det kan drabba oss alla oavsett ålder, kön o staus. Skickar ut en bön i cyberspace Hanne-Sofie...Ta den med dig o sov så gott. Sen kom nästa besked. Hanne-Sofies syster har bröstcancer...VA! Herregud, det är för mycket på en dag tycker jag. Så jag säger till er alla. TA HAND OM ER SJÄLVA O DE SOM NI ÄLSAKR ALLRA MEST..man vet liksom aldrig när det bara tar slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0