Resan genom Sverige

Måste skriva ett par rader om min resa genom Sverige. Visste ni att Sverige är fantastiskt vackert? Inte jag. Eller jo..fast ändå inte. Min bilresa till Örebro är inget att hänga i granen. Den vägen har jag åkt MÅNGA ggr o med alla vägbyggen så kan man få spel för mindre. Men från Örebro..Askersund med den vackra utsikten över stora bron, Motala med slussarna o grönskan, Jönköping som växer fram i horisonten... hur kunde jag glömma..Vadstena..Vilket ofattbart vackert ställe. Åh. Det tog andan ur mig att se dessa gamla hus, kullerstensgator o klostret..Fantastiskt. Det ger faktiskt rysningar bara man tänker på det. Från Jönköping till Helsingborg..Wow..titta havet.. Är det där Danmark?? Ja..hehe man ser ju Danmark nu! Lite längre ner..Vad är det där som skymtar? ÖRESUNDSBRON?? VA? den är ju i Malmö...o det där måste vara..Turning torso? VA? Men..jag är ju inte i Malmö.. Lund..Underbar Lund. Vilket fantastiskt ställe. Jag kommer tillbaks. Min Flis måste få uppleva Lund. Jag vet inte hur jag kan sammanfatta Lund..men me love lund o i´ll be back. För att ta in alla intryck av min resa så lyssnade jag på en ljudbok efter hela vägen. Asyl av Liza Marklund. SJUKT bra..Men man kan bli lite mörkrädd för folk i allmänhet o blir lite paranoid av mindre. Vilken resa..Wow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0