Livsnjutaren

Jag kom aldrig tillbaks hit igår. Vi nöjt ute i solen så länge som det bara gick o sen stupade vi mer el mindre i sängen.
Vilka oroligt härliga dagar det har varit. Helt fantastiskt på alla sätt o vis.
Har absolut insett en klar fördel med att vara förskolelärare. Man får vara ute ofta o mycket. I ur o skur, snö eller hetta. Man klär sig ju efter väder o svårare än så är det ju inte.

Jag har blivit en livsnjutare och drar gärna med mig lilla Flis på soliga cykelturer, tipspromenader på Kilene och lite bus o lek på våran gård.

Jag stortrivs som sagt på VFU´n och jag kunde inte be om en bättre handledare, "arbetskamrater", barn eller förskola.
Det är sååå roligt. Det här är min grej. Jag har äntligen hittat rätt, o det kommer inte alltid vara en dans på rosor det är jag medveten om, men jag är rätt alla fall.

Livet är rättså gott just nu. Finns självklart fläckar på solen, men i stort sett bra.
Jag har insett att dieten kommer bli svår att hålla under dessa 3 VFU veckor.
Jag gör så gott jag kan, men jag tar tag i det på allvar igen v.20.
Väger? Fortfarande för mycket..
Äter skitsaker? Ja, tyvärr alldeles för ofta. Dumma kakor som ständigt lockar. :(
Borde: Motionera mera. Typ anmäla mig till vårruset/stadsloppet för att få en utmaning som kräver förberedelse.
Ja, borde-listan är låååång. Men så är det väl för det har väl alla.
Hepp

Kommentarer
Postat av: Anonym

leriga galonkläder har också sin charm, jag lovar

2008-04-22 @ 21:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0