rödtjut

Ah, detta underbara rödtjut. Har fått i mig ett glas ( blir nog inte så många fler för då somnar jag i soffan) rödtjut som sig bör en fredagskväll. Nice. Nu är det fintfint här på ö:a.

Flis var bara så söt idag när jag hämtade henne på dagis. Hon är så kul, ibland vill hon inte att jag ska gå (som på morgonen ibland) och när jag ska hämta henne vill hon inte hem. Nope, inte en chans.
Det som lockade kvar min söta dotter idag var...musik! Inte direkt oväntat då hon svänger på rompan direkt när det börjar spela musik någonstans. Jag ska erkänna.. jag mutade henne för att hon skulle följa med mig hem under inte allt för högljudda protester. *inte ett dugg pedagogiskt.. skämmas..*

Jag har gjort den första delen av BoR idag, ok, det var ungefär som jag hade tänkt mig i kulighet. Ca minus 1 på en 5 gradig skala. har säkert gjort fel o missuppfattat lite, men Evelina.. det löser vi på måndag. Urcellen Ellen. ja du Karlsson... den har vi inte hört än, men det kommer väl. Många ljuvliga veckor kvar av detta!!

Såg reklam på tv idag om att man kunde vina 123 miljoner på lotto el dyl i helgen. Det skulle ju vara lite trevligt. Inga studielån, jobba BARA om man vill o kanske tom ha en snygg klädstil. El ja, en klädstil alla fall (saknar verkligen en sån i dagsläget..Hjälp önskas med detta)
Appropå det, många studenter ser verkligen asbra ut på universitetet, andra mja inte så värst bra men men. Hur har dom råd liksom? Visst, dom lägger förmodligen inte ner typ massor av pengar (dom flesta yngre studenterna) på barnsaker som har tedens att jämt dra iväg liiiiite. Fast det är ju upp till mig, det vet jag o det är mitt val hur mycket jag spenderar och vill ge mitt barn.
Man kan inte köpa hennes kärlek, den vinns genom att finnas för henne i olika former.
Ok, 123 miljoner... jag skulle nog köpa ett stall i närheten o 2 hästar (dom får inte vara själva) Saknar verkligen ponny i mitt liv. Hm.. vad har jag kvar då typ 121 mille? jo det finns ju fickor o stoppa i måste jag säga.
Gillar att vara student. Jag är inte fattig student, men önskar att det fanns lite mer (fast det gör man väl alltid?).

Jag saknar verkligen mina vänner. Det suger verkligen att vi alla har gått tillbaks till working igen, nu hinner vi ju aldrig tajma ihop oss. Jag tänker alla fall på er Josse o Anki. Big mama glömmer inte vet ni ;)
Nu ser jag att glaset är påfyllt, på med morgon-slusk-rocken o krypa ihop i soffan.
Rödtjut, fan vilket fint sätt att avsluta en lite turbulent vecka. Peace out från trötter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0