Effektiv

Idag har varit en effektiv dag. En skrämmande effektiv dag. Återkommer till skrämmande delen lite senare.
Heldag i skolan inklusive lite lab med en mummalärare. *Fiiin smart kille*
Laga mat åt familjen, pussa lite på Flis o sen iväg o massera en timme.
Dom jag var hos hade så fint, blev riktigt avundsjuk. Blir så less när jag ser allt jag vill byta ut här hemma. En sak i taget. Måste bli en Ikeasväng snart alltså.

Mummaläraren heter Per eller ngt liknande. Trevlig o intressant, träskorna går fetbort dock. Kul kille med bra upplagd lab. Sen kom ngt mindre bra o kul som sänkte hans snygghet, han visade bilder på grodor o ormar. Jag hatar inte dessa arter, men jag har en grym fobi gentemot dom. Det är det värsta jag vet med grodor o ormar. USCH!!!
"Per" tittade på klassen medans han förklarade lite bilder ang grodorna. Han såg att jag satt o tittade ner i bänken o undrade varför. Gillar inte grodor sa jag lite mumlande...
Han fortsatte o prata o sen försvann grodorna ur bild o in kommer taaadaaa.. ormar. Fint, tänkte jag o tittade ner i bänken igen. "Per" tittade återigen på mig o frågade om någon *läs sara* var rädd för ormar. Ja, sa jag gillar inte ormar heller...o fortsatte titta ner i bänken. Tror inte detta sänker ett betyg, men jag borde ta tag i mina fobier. Tänk om Flis kommer in med en groda ngn dag framöver, när hon blivit snabb nog för att fånga en o det faktistk finns grodor ute. Med tanke på årstid alltså.
Vad gör jag då? 1 skriker? x grinar? 2 svimmar?
Borde ju förklara istället lite pedagogiskt att grodor vill vara ute o ska vara ute o långt från mammi.

Syster är sjuk tydligen.. Stackars. Eller rättaresagt större delen av hennes familj. Tänker på dig o grattis på födelsedagen!!

Tack Evelina för ett riktigt samtal idag vid lunch, du är så klok o det känns bra att prata med dig.
Måste göra klart bor nu.. tänkte få iväg den ikväll.
krrrrrrrrrrrrrrram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0