dagens

Blev inget skrivet här igår. Jag unnade mig nästan en hel datafri kväll. Det är ju så nu när jag går i skolan, ALLT ska göras via dator. Stackars alla dessa som inte har råd att skaffa en o måste sitta i skolan.
Idag har jag bara en föreläsning p å fm, sen ska jag hem och sätta en lussedeg som Flis o jag ska baka när hon kommer hem. Morfar o C kommer hem på lussefika ikväll o det är ju alltid trevligt med nybakat bröd.

Jag har grejat lite här hemma, bytt lite gardiner o så. Lite impad av mig själv är jag faktiskt, det ser ju hyfsat ut.
Julklappshandlingen går vidare, Ikea är bra. Har blivit klappar lite därifrån.
Har egentligen inte så många klappar kvar att handla, tror jag vet vad jag ska köpa utom till H. Jag är helt blockad o har tokidétorka. Ja, men det löser sig nog. Är ju trots allt ett tag kvar tills jul.

Nu är jag rättså kaffesugen, hade klockan varit mer än 08,40 så hade jag ringt till granntanta o bett henne komma över o tjata lite. Mina grannar är helt underbara. Jan, Lisa, Adde o Freddan o bamsebus såklart!
Bamsebus är en boxer och är bara så vacker. Han är helt underbar, snäll, (dregglar visserligen mycket men men), lojal och framförallt så har har tagit Flis under sina vingar så att säga. Jag vet att inte hundar har vingar, men ordspråket passade så bra här så förstå mig rätt nu..*S*
Han har stenhård koll på Flis när hon är i närheten av honom. Han skyddar henne tom mot små kaniner *fnissa*
H föräldrar var här i somras o då stod vovve o var jätteorolig vid staketet. Dom brukar ju inte vara här så tänk om flis är i fara??? Det gick bra, han vet  nu att dom som är här när vi är hemma är helt ok o vill itne göra illa Flis.

Nu ska jag göra lite kaffe, 08,43...kan jag ringa Lisa nu månne?
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0