Motion o sånt

Inte aktuellt just precis NU.. Men om ett tag (undrar varför man säger så..som att dra av ett plåster i ultrarapid liksom) typ. Jag VET att det är bra  för kropp o själ, välmående o många andra positiva ord kring det. Men jag är lat, som tusan tyvärr.  Det finns en motionsform jag älskar, ridning. Men just nu finns varken utrymme tidsmässigt el ekonomiskt för att ge sig på det. Någongång i framtiden ska Flis o jag köpa en häst. En fjording el nordsvensk ska det vara. 
Inte en chans att jag dealar på den.
Men som sagt.. Inte nu. Nu behöver jag hitta en annan kul motionsform som är värd svett o träningsvärk. 
 
Löpning: jo, men det funkar. Har bara lite nojjor som gör att jag inte kan springa i skogen/elljusspår under vår o sommartid. Springa inomhus på ett band visst, men då kostar ett gymkort också.
 
Gym: stryketräning. Går typ fetbort. Tycker det med handen på hjärtat är sjukt tråkigt. Bra för kroppen, men såååå boooooring.
 
cirkelgympa/pass: nackdel- tidsbestämt, koordinationsförmåga, fördel-zumba, allsidig träning. 
 
Gillar zumba kom jag på nu.. På kilenegården. Kanske skulle slå till o börja med det igen? Hm..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0