Julfunderingar

Varför smakar julgodis godare innan jul o på julafton (vräkte i mig knäck jul-13, så jag vägrar knäck fram till december i år)? 
Säljer mataffärer saffran året runt? 
Hur spännande vore det om granen fick vara framme hela året? Alla ❤-dag med kärlekspynt, födelsedagar med alla sina favvosaker uppsatta, påsk med fjädrar, tuppar o påskkärringar, midsommargran istället för stång full med blommor (man sjunger ju samma sånger när man dansar kring gran/stång anyway)..
Hyacinter förresten.. Vart finns dom resten av året? Asfina o luktar riktigt gott.. 
Julljusstake.. Varför kan man inte tända ett ljus i staken varje söndag? Lite andaktligt o söndagsmysigt liksom..
Kalender.. (Julkalender) för hela året.. Som en hel ettårs-serie ala realityshow med ca 15 min program med superhöjdpunkten på nyårsafton?
Tomten kan ju få ändra outfit beroende på årstid/högtid. 
Fiiifasen va smart jag är.. Hihihi.
 
Snart dags o plocka ner julgardinerna dock, där har jag ingen logisk förklaring till varför vita panelgardiner med God Jul-text ska få sitta uppe längre än nödvändigt.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0