ledig mitt i veckan

Jisses, jag vet inte när jag jobbade en hel arbetsvecka senast. Röda dagar hit och dit, lite semester mellan varven och helg. Det är helt klart inte arbetsgivarens år i år :)
Jag klagar inte.
 
Annars? Jo, jag har varit hos min Giraff igen. Ett avslutande samtal för denna gången och hon är helt outstanding. Bara bäst min Giraff, jag kommer säkert dit igen.
 
Idag vankas ledig dag. Som jag ska ta tillvara på den, tvätt, städ och vila. Saken är den, min rygg börjar tydligen tacka och bocka för sig. Redan? kan tyckas.. men går man tillbaks i min yrkesbana så förstår jag att min rygg tackar för sig. Tänk alla lyft inom äldeomsorgen, lyft inom personlig assistans, alla oändliga timmar med masserande som jag bara stått rakt upp och ner, kånkande med massagebänk, och nu.. när man agerar mänsklig klätterställning mellan varven. Jag har alltid älskat att arbeta med människor. Mitt liv skulle bli fattigt på allvar om jag inte fick träffa och möta alla fantastiska fina människor dag ut och dag in. Samtal som berikar och berör mig. Kunskapsutbyte och upplevelser.
Fast ryggen gillar inte ( och inte knäna, men det väljer jag att bortse att ifrån just nu alla fall).
 
Så nu har jag tagit tag i det med. Jag har börjat unna mig massage. Jag har tidigare gått till naprapat för att snabbt rätta till ryggen för att sedan vänta alldeles för länge att gå tillbaks. Dessutom är det inte bra att manipulera ryggen för ofta, det blir ju lite onaturliga slitningar i lederna och musklerna.
Jag går till min MADDE och får massage!! Madde har ett företag som heter ViljaVara. Googla på det!!
Hon har helt klart känsla för massage, ser och känner vart jag har problem och är enormt proffsig. Så jag lägger ner naprapatbesöken ett tag och ser om massage ett par ggr i månaden gör beständig förändring istället.
 
Flis o H stack iväg till Ica på morgonkvisten och fixade frallor. Thank yoooou! Nu ska jag gå ut i kuvösen och dricka lite mer morgonkaffe i morgonrocken. Våren är här och i love it! Har ni tänkt på vad vackert det är ute nu.. den sunkiga blötjord doften är borta och det gröna gräset och löv på träd och buskar på g.. ååååh (fast jag gillar hösten mer när löven faller och alla vackra färger blandas huller om buller..ironiskt va)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0