livet, här och nu

Med risk för att låta riktigt urgammal, livet är här och nu. Livet var igår, förrgår, idag, imorgon... Det är vad vi fyller dagarna med som är livet. Både på gott och ont.
Det var någon som sa "För att uppleva sann glädje så måste du upplevt stor sorg!" eller något sånt.
 
Det är lite tragiskt tycker jag. Att man måste uppleva något mörkt, tragiskt och bli trasig för att få uppleva den där stora sanna glädjen. Vad är då den sanna gläjden? Det är nog olika från person till person. Vad är livsglädje...för mig?
 
Efter att Flisen varit svårt sjuk, en lång tid i vårt liv, kan jag säga att livsglädje för mig är att se henne leka, skratta, äta, diskutera, fundera och spekulera över livet i sig. (Även tillåta mig själv att le och skratta mellan varven).
Hon gillar inte orättvisor den lilla tjejen. Vem gör det? Men det jag försöker säga är att hon har ett sätt att känslomässigt förklara saker och tänka tankar som inte många 7 åringar har.
Jag är så stolt över henne. Fina lilla Flis som alldeles snart ska börja 1:an.
 
Jag berättade lite tidigare för ungefär några månader sen att det har dykt upp ett slags dilemma i livets underliga väsen. Pest eller kolera tänkte jag då och länge länge kändes det som det. Vet fortfarande inte om mitt beslut är ett bra eller det bästa beslutet någonsin, time will tell.
 
LIvsglädje är att få vara delaktig i någons liv. Att vara viktig för någon. Att älskas av någon. Att ses av någon. Jag känner mig så hemlig..men jag har några få som får dela hemligheterna i och om mitt liv.  Är så himla glad att jag har er.
 
Jag har några semesterdagar kvar, jag mjölkar verkligen ut ledigheten ut i fingerspetsarna denna gång. Sommaren har varit så himla bra. Sol ute sol inne, sol i hjärta och sol i sinne. Jag har läst 3 böcker under min semester.
3 liksom. Den som känner mig VET att jag i princip aldrig läser böcker, har inte ro i kroppen för att läsa. I år tog jag mig tid. I höst ska jag ta mig tid. Varför? Därför man mår bra av att släppa alla tankar som tar upp för mycket energi med en god bok.
Läste 2 böcker av Emma Hamberg och en Dan Brown bok. Mycket givande känner jag. Ska helt klart fortsätta med detta. Böcker is good.
 
Nu ska jag ägna mig åt min last en stund. Facebook, Wordfeud, Quizkampen, Instagram mm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0