lååååånledigt inkl vabb

Jag jobbade på skärtorsdagen senast. Aslängesen känns det som, denna vecka var jag påsklovsledig med Flis tisdag och onsdag. På onsdagen var det sjukhusdag desstutom. Flis har varit lite halvdålig av o till sen vi var på sjukhuset senast.. i februari. Men inte soppas allvarligt så man måste ringa o checka av tyckte jag.
Vi kommer dit o dr L säger direkt.. "hon låter tjock i halsen, o tät" Eh.. ja.. Det HAR varit feber av o till ett tag sa jag..men inget allvarligare än så.
Han tog ett snabbpprov. Ja, dr L gjorde det. Själv. Ingen sköterska, dr himslelf.
Japp på 5 min hann det att visa det han befarade.. Streptococcer. Penicillin nästa.
Vilket i sin tur innebär följande. Flis måste vara hemma 2 dagar för att medicinen ska hinna verka. VABB.
 
Nu är det alla fall helg o riktig ledighet. Våren är på ingång for real och lusten att städa o rensa gör sig rejält påmind. GÖTT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0