om att skrämma skiten ur..sig själv typ

Hetaste diskussionen idag.. KVÄLLENS HALLOWEENDISCO...
 
Så här är det. Jag var med Flis i skolan idag. Fantastiskt skoj. Tänk att få vara 6 år igen o få börja skolan sådär superbra! Åh vilken liten grupp de har.. ojojoj. OM jag fick en såndär liten skön förskoleklass så skulle jag lätt kunna arbeta i skolan.
Men just nu mår jag så bra hos mina godingar, så där hoppas jag bli kvar..länge.
Eh tappade tråden lite där.. hm..
Ja just det, dagen i skolan o halloweendisco.. ÅÅÅHHHH vad hon ville på disco med sina girls T o N idag. Vi åkte o fixade en spökklänning med döskallar, smink o partyhumör. Vidare till bergvik för att köpa vinterjacka i stl 128!! (hur hände det, att min tuttispluttis blivit så stor=?), det blev även en mössa o vantar o mellis.
MYSDAG. Tänk om man kunde göra detta ofta? hur ofta är ok att vara med i skolan liksom? Det var helt sjukt bra. Ruggigt mysigt hela dagen lång och Flis har visat upp sin mamma må ni tro.
Disco.. 6 år och dags för typ det första riktiga discot med barn på hela skolan. De hade ju Fritidsdisco för 2 veckor sen då hon fick dansa långsamdans med sin M.. (jagdörvadsött)
Idag var det för hela skolan, utklädda till spöken, häxor, spiderman m.m. Flis gillar inte utklädda barn av ngn anledning. She freaks out, for real liksom.
Första gången var för ett år sen när det var maskeradhoppning i stallet. OMG. Vilken pärs. Tro mig.
Idag var hon dunderladdad, Supersnygg, läskig o sminkad till (nästan) okänlighet. Det hjälpte föga.
Tänk att vara så läskig att hon håller på att skrämma skiten ur sig själv typ.. ojojoj.
 
Nu sitter vi här i soffan en fredagskväll. Jag är genomförkyld o risig, Flis lite småbesviken på sig själv o tröstar sig med mormorsaft o popcorn o Byggarebob surfar vidade på paddan om nästa renoveringsprojekt. Vi är bra på olika saker härhemma. Det är ganska tur det tycker jag nog.
Helgen som kommer är en ledig helg. Jag ska kurera mig så jag får träffa mina juveler på måndag igen :) Både kollegor o barn alltså.
 

Kommentarer
Postat av: mamma

varm mormorssaft är bra! puss!

2012-10-26 @ 19:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0