när ett besked gör dig hjärtskärande ledsen

Ungefär 5 min innan vi skulle åka mot skola och jobb ringer telefonen.. det är Flis fina fröken T. "Du..nu är det såhär att vi har fått ett fall av vattkoppor på lilla Blå, Flis har träffat honom dagen innan utbryt, så tja.. vad vill du göra??!" Ja..
Vad vill jag göra? Vad sägs om att utrota denna överjävliga sjukdom? In på barnens vaccinationskort NUUUU!!!
 
Det  var ju pga vattkoppor som vi inte hade ngn barnomsorg i våras, under 16 veckors tid. Det är en lång tid, fråga mig..jag vet the hard way.
Jag ringer i panik till sjukhuset.. hjälp.. vad gör vi nu? Är det dags för en antidos för att förhindra utrbyt? Dr Å kommer kl 9 vi ringer tillbaks då.
Jag är så ledsen.. den här oron och all jävla orättvisa. Flis o vi har fått tillräckligt.. kan hon inte bara få gå i skolan som alla andra? Det är föräldramöte ikväll. Jag kommer säkerligen grina ihjäl mig när jag ska berätta för föräldrarna varför jag har ett infektionskänsligt barn och varför jag har rätt att övernojja när det gäller Flis.
 
Fy helvetesjävla skit, jag är så less.. när vänder vinden för oss? Jag vill ha lite medvind nu tack..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0