det är skillnad på rättvisa och hämnd

Det är något jag ständigt tänker på. VARFÖR gör jag som jag gör? VAD styr mig framåt? VEM gynnas av mina handlingar?
Jo, för det är skillnad på rättvisa och hämnd. Jag tror på den svenska rättvisan, jag bråkar för mitt barns rättighet (precis som vilken annan förälder gjort i min sits) och alla stackars (änsålänge ovetande) föräldrar som kommer hamna i samma sits som oss ska inte behöva gå igenom samma skit som oss.
Jag tror inte på hämnd. Inget gott kan någonsin komma ut ur en handling med ont syfte.
Vet att jag gjort rätt, vet att jag har rätt, men ändå.. det här är min största konflikt EVER. Magkänslan, huvud och hjärta.. ja ibland är det svårt att få alla tre att samarbeta.
Men, jag tar ett djup andetag och vågar tro på att jag handlar rätt och för ett större godare syfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0