Jobb efter ledighet

Jag började jobba igår efter en lång o lite oplanerad ledighet. Shit alltså. Det här med att sova natten innan man har öppning går bara inte. Så in i bengen pissdåligt har jag sovit natt till tisdag o behöver jag säga att det var en lång dag igår, fast jag slutade tidigt? Hm.. Funkar inte. Faktum är att jag var så pisstrött att jag inte ens orkade zumba. SAY WHAT? Kan meddela alla intresserade att jag sov stenhårt natten till idag. *ponk* som om ngn drog en hammare i huvudet på mig så somnade jag direkt då jag la huvuet på kudden. Jag behövde den sömnen kan man säga för dagen idag var.. tja vad ska man säga.. lätt intensiv kanske? Mmm kör på det uttrycket tror jag. ALLA (utom 1) barn var där idag. Många mini, små, mitt-i-mellan och några stora. Hela konkaronken liksom. Samtidigt som det är mycket så är det helt fantastiskt, vet ni varför? För att när man jobbar med barn så kan du få höra de mest underbara kommentarer, få kramar som värmer ända in i hjärtat och feelgoodkänslan är nästan alltid på topp även om jag är helt sanslöst drettrött. Gillar mitt jobb. Alot. Jag har laddat mina pedagogbatterier till fullo under ledigheten och nu är jag tokladdad med roliga expriment, idéer och lekar inför vårterminen-12. Bring it on liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0