Om denna veckan

Flis har varit risig länge nu. Jag vet verkligen inte vad det är för fel på henne. Feber o tokhosta som håller oss alla vakna. Det började o tog i på allvar på måndagen denna veckan. Hon var blek o lite varm, inte överdrivet mkt febervarning. På måndagem tog jag ett beslut om att vabba på tisdagen då hon blev blekare o varmare. Natt till tisdag var inte rolig. Tisdag fick jag ringa dagvården o meddela att hon hade 38 graders feber. Det måste alltiid meddelas. På tisdag em verkar hon bli bättre o piggare så jag planerade att hon skulle till sin förskola på onsdagen. Onsdagen kom, vi klädde på oss o gjorde oss klara. Flis hann precis in i bilen då hon lägger av en slemkräka i bilen. Jaha. Ringa runt o krångla lite sen in till soffan igen. Hon blir vit som ett lakan i ansiktet o febern stiger.. Onsdagen gick i vilandets o alvedons tecken. Jobbig natt till torsdag. H fick vabba på torsdagen och när jag kom hem på em händer följande: :( I torsdags fick vi åka in akut till avd 12.. åh vad jag önskar att våra nätter på den avd är slut...Akuta infektionsprover togs o visade ett förhöjt infektionsvärde, men ändå inte tillräckligt för att påvisa en infektion som kräver behandling. Ett par timmar på avd 12 torsdagkväll så var det dags att åka hem igen. Hon har alltså nht skräp i kroppen. Tack o lov så är det sjukhusdags imorgon, jag kommer be om ett streptoccocerprov på henne. Just in case. Nu är det slut för idag. Flytt å tågtur tog musten ur mig på kvällskvisten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0