Att sortera känslorna

Kan vara väldigt svårt. Idag har jag träffat Giraff. Säger det jag sagt tidigare.. Alla borde ha en giraff i sitt liv. Giraff är oerhört klok och vänlig, fast rak på sak o uppriktig. Hon liksom tvingar mig att se saker för vad de är o sätta ord på mina känslor el framför allt..sortera mina känslor. Jag har en känslomässig strom inom mig. Det är inte för mycket nu. Det är såinihelvetti alldeles rörigt. Samtidigt som jag är totalt uppfylld av kärlek och överväldigande modersinsikter, sörjer jag för att min Flis inte kan, inte får, inte har samma möjligheter som friska barn i samma ålder. That´s not fair.. men livet är inte rättvist. Så är det ju bara, även om det suger stenhårt. För längesen sa en vis man till mig.. "Gud ger dig inte mer än vad du klarar av.." Ja, han är präst. Har tänkt mkt på detta. Jag är kristen och en god sådan. Jag tycker att jag har fått min del av livets syrligheter, oro, ledsamhet och ångest...o sjukdom. Det räcker nu tack. Visa mig Edens Lustgård är DU snäll. Jag tycker jag o vi förtjänar livets söta, varma och goda. Tack. Åter till Giraffbesöket. Jag önskar att det var en oändlig stund vi satt där o pratade. Men allt gott har ju ett slut.. Tiden gick för fort.. och jag lämnar Giraffen med många tankar, fast ändå sorterade och utredda liksom. Jag är trött. Inte bara sova-trött, mentalt trött o utpumpad på energi. Träna zumba.. när gjorde jag det senast liksom? Nej.. orkar inte. Inte nu. Beach 2012.. fuck it säger jag bara.. jag kör burkini i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0