en glad mupps bekännelser

Frågestund på g... 1. Är jag alltid en glad o bekymmersfri person? Svar: Nej, även solen har sina fläckar o även om mina läppar ler o ett skratt kommer från min mun så gråter jag inombords.. ofta och mycket. 2. Tror jag på Gud? Svar: Ja, jag har en väldigt stark Gudstro. Är kristen och stolt över det. (här kan jag göra en lång utläggning.. men jag tror..stenhårt!) 3. Vad är rikedom för mig? Svar: Att vara älskad för den man är oavsett vart man är. 4. Vad min yrkesroll betyder för mig? Svar: Först och främst, barn är det bästa som finns..Glöm inte det! Jag ser det komptenta barnet, o är en närvarande pedagog. Jag arbetar för barnens skull o vill vara delaktig i deras vardag. Jag är en stolt förskollärare som ser större belöning i att få vara en del av barnens liv och vara en liten del av det som hjälper dem bli individer, se dem växa och bli underbara människor än att se en fet lönecheck varje månad. Jag arbetar med hjärtat, inte efter lön. 5. Flisens cancerhelvete.. Hur orkar du??? Vad händer, hur mår hon, vad händer sen.. Svar: Cancer.. Ord som bränner fram tårar i mina ögon. Det händer alla andra.. inte mig.. inte oss. För så här är det. Det drabbar inte bara den som får skiten.. Cancern drar med ALLA ner i ett stort svart hål. När man landar i botten av det mörka hålet hängs 200 kg tyngder kring din kropp i kedjor och sakta sakta fylls hålet igen med vatten. Du håller på att drunkna.. dagligen. Det är en bra dag.. OM.. du orkar le, skratta och hålla näsan över vattenytan. Dåliga dagar, ja då drunknar du, ja nästan faktiskt. Jag kippar efter luft, tar stora kallsupar och kämpar mig blå för att inte krascha.. drukna. För det kan jag inte göra. Det får jag inte göra. För orkar inte jag.. mamma till ett sjukt barn.. vem orkar då? Stark.. nej. Jag o vi försöker bara överleva. Vi kämpar för livet. Flisen är pigg..idag. Imorgon kan hon vara helt utslagen. El full i utslag. El ngn annan skitbiverkning av cellgifterna. Just nu tampas hon med lätta eksem i fejjan också en biverkning av cellgifterna. Bara så där. Sen då.. ja sen då.. sen står man där utan livlina (livlina=cellgifer,sjukt jag vet) och antingen buttar ödet ner mig i hålet igen, el så fortsätter min kamp -vår kamp- för att hålla oss flytande och vattnet minskar allt eftersom åren går. 6. Vad jag gillar: Svar: Goda, ärliga vänner. Skratt, livsrikedom och uppskattning av livets enkla. 7. Vad jag inte gillar: Svar: Energiparasiter, girighet, falskhet, grodor och ormar. Känslokalla och idiotiska personer som kör över och verbalt misshandlar andra människor. 8. Jag önskar mig: Svar: samma sak varendaste kväll.. att mitt barn ska bli friskt och att cancern föralltid ska försvinna från hennes lilla kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0