vabbelivabb, Russinhissen o ett litet psykbryt

Magkänslan när jag lämnade Flis på hennes förskola igår var sisådär om jag ska vara ärlig. Kunde inte sätt fingret på vad det var, men ngt.. inte riktigt som vanligt liksom. Sagt o gjort, jag bad fsk ringa om de tyckte hon inte var sig själv.. men det gjorde de inte konstigt nog. Istället fick jag höra x-antal timmar senare att hon hade haft en dretdagdeluxe, nice el inte. Detta innebar att hon la sig i soffan när vi kom hem o där låg hon tills det var läggdags. Helt slut min lilla tjej :( Idag är det så att jag går på magkänslan rent rakt av o stannar hemma med henne. Lite varm, men ingen feber (än) o bara låg liksom, svårt att förklara, men hon är helt klart inte ok. Jag var bara hemma en snabbis igår efter worki. Jag hade fortbildning på kvällen.. "Russinhissen" Teknik,fysik o kemi i förskolan. Teknik, fysik o kemi tillhörde alla mina hatämnen i skolan. När det gäller mig o expriment så är det Murphys law som gäller.. Dvs.. det som kan gå fel, går fel. Men igår.. vi säger så här. Hade jag haft Hans Persson som NO-lärare i skolan så kanske intresset o motivationen för exprimenterande varit sååå mkt högre (även betygen i NO kanske hade varit liiiite bättre). Alla fall. Det var en afton i inspriationens tecken. Kollegorna o jag blev intresserade o nu ska det exprimenteras i förskolan för o framförallt MED våra goa barn. Psykbrytet kom ungefär mitt i föreläsningen. Vart är plånboken? Fuck. Tittar i väskan.. Nope. Ringer hem till ByggareBob..är den hemma? Nope. Jamen då ligger den i bilen, helt klart.. el inte. Fuckfuck. Den måste vara hemma..ByggareBob har inte tittat ordentligt..el så hade han visst gjort det..Fiiifan, nu är jag nervös må ni tro. Ut i bilen..igen.. o där låg den inte den här gången heller. Nämen lägg aaaaav.. Vart är det? Kl 21.25 får jag bryt. DEN MÅSTE VARA PÅ JOBBET!!!! Så, vad gör jag.. Jo, jag tar huvudvärken ALLAN o kör till jobbet. (Måste vara helt dum i huvudet för att göra så.. men men)Rusar in på jobbet, tom o öde lokal by night. In i skåpet. INTE DÄÄÄÄR??? Men snälla. (Håller på att börja grina här ska ni veta..) rotar runt o där... längst nere mellan 2 väskor o pärmar.. där är den.. Halle-fucking-lulija! Å bara så där sjönk blodtrycket, huvudvärken släppte av lite granna o jag återfick vilopuls. Hur kan man glömma plånkan som likom nycklar o telefon ALLTID är med mig? Den ramlade ur förmodligen.. för jag har en liten väska o alldeles för mkt grejer i den.. Aha.. dags för att köpa ny purse alltså..En där allt får plats kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0