tandféen har varit här.. igen

Flis har numera tappat 2 tänder. Den andra tanden var egentligen inte sådär jättelös, men efter lite bus i soffan hos mormor o A så lossnade den. Tjopp bara sådär. Inatt var tandféen här och gav utdelning på tandtappandet.. 20 kr (i 5-kronors mynt) Flis kommer ut med glaset med tanden i.. "MAMMA!!! tandféen har varit här och jag fick mer pengar för den här tanden än den förra, för då fick jag bara en gul papperspeng.." Hm.. Så var det det där med att lägga lite kunskap i pengarnas värde. En gul papperslapp är ju 50 kr!!! 4 femkronor är ju 20 kr!? Men det är klart, hon ser ju att det var fler mynt än en papperspeng. Hon börjar bli så stor min lilla prinsessa. Växer så det knakar och gör mig så stolt över att vara hennes mammi varendaste dag. Idag vankas det julmarknad i Dömle. Detta underbara Dömle som jag har sååå mycket minnen ifrån. Påskläger, konfirmationsläger, kurser.. Såå fantastiskt vackert är det där och det gör inget att det inte finns ngn snö än.. det är så vackert i sig att strosa runt på vackra Dömle. Trodde faktiskt att Flisfavvo Mojje skulle vara där idag också.. men det var bara igår..en timme mitt på dagen. Synd. JAG hade faktiskt sett fram mot att träffa honom igen. Han är sjukt trevlig och är så in i bengen duktig på det han gör med hjärtat på rätt ställe. Nu ska det tvättas lite o duschas lite innan Bergqvist skor OUTLET ska få sig ett besök med förhoppning om att hitta vinterkängor till Flisen (o kanske ngt litet till mig..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0