Små steg i mörkret

Små steg i mörkret.. jag famlar ett ledljus, men det är bäcksvart. Därför tar jag små steg i mörkret.. så man inte ramlar och slår sig alltså. Jag försöker att ta mig framåt.. men tänk om golvet tar slut o jag kliver ut i ett tomrum och faller..Finns det en botten el vad händer när man tar det där sista steget ut i det tomma...Jag tar små steg i mörkret. Vem vet.. det kanske blir lite ljusare längre fram el runt nästa krök..El, det bästa vore ju o hitta en ficklampa efter vägen-med ett fungerande batteri, så jag kanske kan hitta en ljusknapp för att lysa upp tillvaron.. då behöver jag inte gå med små steg i mörkret med en rädsla för att ramla eller gå in i en vägg.. Känner mig lite hoppfull, på fredag kommer jag kanske i kontakt med en som har en batteriaffär..och då behöver jag ju bara leta upp en ficklampa för att få lite ljusare tillvaro.. Hänger ni med? Metaforer is the shit.

Kommentarer
Postat av: Jossan

jag hänger med. kram <3

2011-11-02 @ 11:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0