det där med lokalsinne...

Julmarknaden på Dömle.. ja vad hade jag väntat mig egentligen? Det var litet. Inte ens lagomt. Men ok. För Flis var det helt ok. Kom därifrån med korv, nougat, havtornsmarmelad o en liten present som FLis köpte till sin far. Vi hann tom ett häst o vagnåk. DET är mysigt. Dömle har jag sååå många minnen ifrån. FANTASTISKA o STORA GLADA minnen. Det blev en nostalgitripp att vandra runt kring herrgården, in i norra flygeln och lägerhuset.. Rekreationshuset.. kapellet.. Så DÖMLE. Nu är det så att jag har varit i Dömle många många ggr. Men jag har aldrig kört dit själv. Fan va långt bort det är egentligen. Så långt bort att jag trodde helt klart att jag hade kört fel efter en stunds åkande o åkte tillbaks mot Forshaga o tillbaks mot Dömleskogarna igen. Tillslut kom skylten.. "DÖMLE HERRGÅRD" Jamen halleljua för att vara en stadsbrud med askasst lokalsinne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0