bra shoppingjakt idag måste jag säga

Lyckades riktigt bra på shoppingrundan idag måste jag säga. En julklapp o ett vardagsrumsbord som tokmatchar nya soffan (Ska messa dig en bild imöra Ballerina i dagsljus). Det sistnämnda inhandlades på Ikeaaffären. Vi gillar Ikeaaffären. Alot. Idag har vi dessutom besökt Jula o nya Elgiganten Megastore. Ok.. kan helt klart bli fler besök där om jag lägger handen på hjärtat. Idag har det grejats här på 4:an må ni tro. Julgardiner: check (i nästan alla rum som ska/behöver ha det), tvättmaskinen o torktumlaren har gått varma, ska alldeles precis tömma ur om en stund. God kvällsmat i form av helstekt fläskfilé i ugn med hasselbackspotäter o beasås, yummi. En del julpynt har smygit sig fram, nya ljusstaken o lite plock. Mer? Det känns inte som jag gör annat än att plocka här hemma, viker tvätt o bara grejar mest hela tiden. Tiden räcker inte till under veckorna. Har funderat en stund på nästkommande erkännande men here goes.. Jag vill nog inte jobba mer än 75% när Flis är såhär liten. Visst, hon går bara 3 dagar på sin fsk. Men.. Jag känner personligen att jag inte har tid med hus, mig själv el familjen med dessa långa dagar. Får drömma tills den dagen jag får en fast tjänst. Förhoppningsvis dröjer inte det länge.. Man vet ju aldrig. Åkrajt! som Kråkan i Mamma Mu säger.. Här kan jag inte sitta o lata mig heller. jag har petat i mig ett glas apor o energin kom smygande tillbaks för en liten stund. Nu: hänga tvätt o sen ge mig på ett av husets 2 badrum tror jag minsann. KL 20 är det "så mycket bättre del 2!" Uppföljare brukar sällan matcha 1:an.. tror faktiskt det gäller denna gången också. Pinsamt att artisterna inte lagt ner sig liiiite mer för att det ska bli eget o tja.. bra o trevligt att lyssna på. HEJA LALEH säger vi här i 4:an. Men de andra "stor"artisterna.. hallå.. hade väntat liiiite mer av dem faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0