igår, idag och imorgon

Jag kommer att älska dig. Min underbara lilla fina flicka..Igår, idag och imorgon..föralltid. Några ggr varje dag slås jag av en förundran över livet. Alla val vi gör, samtal, deja´vuer och möten,visar att vi är i livet. Måndagar är en sån dag som många känslor florerar. Sommaren 2009 filmar jag Flis i Mariebergsskogen, en linblond sprallig tjej springer runt och skrattar högt o doppar fötterna i fontänen.. Bara 2 månader senare.. ligger hon i en sjukhussäng och får tillsammans med sina oroliga föräldrar diagnosen som innebär att hon, 3½ år gammal knappt, ska kämpa för sitt liv. Den dagen hon fick diagnosen, ALL, slutade jag att andas. Idag är vi mentalt o fysiskt på ett helt annat plan. Livet tuffar på liksom. Men hela tiden, all the time, finns saker som tar mig tillbaks till helvetes öppna gap. Små saker i livet här och nu som påminner om sjukdom, cancer, ångest och oro. Saker och ting är inte längre självklara. För vem gör vi saker och varför?? Klockan är snart läggdags för en som varit i farten många timmar idag och dosetten är nyfylld med veckans cellgifter, Flis har fått kvällsdosen med 7 metrothrexat o 1,5 purinethol, 7,5 ml mollipect och nässpray. Vi är inte som alla andra. Men vi tar en dag i taget och försöker överleva.. alla tre. Jag tänker på det här.. igår. idag och imorgon.

Kommentarer
Postat av: Annica

Det går inte att förstå vad ni har gått igenom, bara att det har varit och är jobbigt men det går ändå inte att förstå vidden av det.. Härligt ändå med all kärlek som finns, underbart!



Många kramar till er!

2011-05-17 @ 06:53:20
Postat av: anneli

nej, vad hemskt. Du är stark och din tös också :)

Många vilje och stryke kramar <3

2011-05-17 @ 08:17:17
URL: http://mineinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0